Aan de grote hoeveelheid VTech Toet Toet Auto’s hier in huis, kun je zijn dat wij, en dan met name Joas, hier grote fan van is! Het liefst moeten alle Toet Toet Auto’s tegelijk aan en hij rijdt ermee door de hele woonkamer. Naast de Toet Toet Auto’s-serie heeft VTech ook een Zoef Zoef Dieren-Serie. Hier hebben we – op twee dieren na – nog niks van in huis, maar daar kwam laatst verandering in. Van VTech ontving ik de gloednieuwe VTech Zoef Zoef Dieren Avonturenjungle. Dit is één van de producten die VTech die najaar nieuw op de markt bracht/brengt.

Zoef Zoef Dieren Avonturenjungle

“De panda’s in Ouwehands krijgen het nakijken, zelfs hun spectaculaire verblijf kan niet tippen aan de compleet nieuwe Zoef Zoef Dieren Avonturenjungle, de habitat van Aaron Aap en zes tuimeldiertjes: panda, leeuw, tijger, krokodil, olifant en nijlpaard. In de avonturenjungle is het nooit saai, het spel tussen de Zoef Zoef Dieren en de tuimeldiertjes is verrukkelijk. De mooiste verhalen, vriendschappen en avonturen ontstaan hier, de hardware van VTech in combinatie met de fantasie van het kleintje vormt de basis voor eindeloos plezier. Aaron Aap zoeft in een mandje aan de kabelbaan voorbij, in de berengrot kun je kiekeboe met de beer spelen. En daarna met z’n allen een rondje draaien op de magische bloem of tuimelen van de berg en boomtop naar beneden!

Met de introductie van de tuimeldiertjes kan trouwens zomaar een nieuwe verzamelhype beginnen. Wie wil zo’n vriendje nou niet in ’t knuisje? De Zoef Zoef Dieren Avonturenjungle heeft maar liefst 6 Magische Sensors en er klinken meer dan 60 liedjes, melodietjes en zinnetjes.”
Zoef Zoef Dieren Avonturenjungle

Onze mening

Wat een enorme doos ontvingen we van VTech! In de doos zaten de onderdelen van de avonturenjungle. Met een duidelijke handleiding kun je die zelf makkelijk in elkaar zetten. Eenvoudig qua instructie, maar je moet wel kracht zetten om het goed vast te zetten. Tsja, en als je het eenmaal hebt vastgezet, dan is het uit elkaar halen ook weer een dingetje. Hé, dat betekent dus dat het heel stevig is en dat het zeer geschikt is voor de kleine dreumes en peuterhandjes! Op één standaard onder de waterglijbaan na, die valt er elke keer vanonder uit.

De avonturenjungle heeft een lengte van 1 meter en is daarbij echt enorm. Een klein beetje een sta in de weg in de woonkamer, maar wat wordt er onwijs leuk mee gespeeld, vooral door Joas. De dieren zoeven heel wat van de glijbaan naar beneden, en er worden flink wat ritjes gemaakt met de kabelbaan. Er valt echt heel veel te doen en te ontdekken in de jungle.

De dieren en auto’s gaan zelfs soms mee naar bed met Joas, wat nu niet meer mag van papa en mama vanwege de nachtelijke avonturen ;-). De tuimeldiertjes zijn een waardevolle toevoeging voor nog meer speelplezier, alleen komt Joas regelmatig naar ons toe met “aan”. Nee, helaas Joas, die kunnen niet aan.
Het leuke is dat de Zoef Zoef Serie ook gekoppeld kan worden aan de Toet Toet Serie en dat de magische sensors ook op elkaar werken. Zo blijft het voor ons geen losstaand speelgoed, maar vormt het één geheel met onze verzameling Toet Toet.
VTech Zoef Zoef Dieren Avonturenjungle heeft een adviesprijs van € 44,95.

Zoef Zoef Dieren Avonturenjungle
Nog meer nieuwe producten van VTech