Categorie: Recensie (pagina 1 van 4)

Recensie: Op zoeken naar Torrie – AVI E3

Groep 3 is vaak een bijzonder schooljaar voor veel kinderen. Leren lezen is iets waar ze al lang naar uitkijken en in groep 3 leren ze het eindelijk. Maar het is ook heel spannend. Is lezen moeilijk? Al op de eerste dag in groep 3 leren kinderen het eerste woordje. En aan het eind van het schooljaar kunnen kinderen al best wel vlot lezen. Je zult merken, het gaat echt heel hard! Als ouders kun je je kinderen bijstaan in het leesproces.

Lees verder

Review: ga de strijd tegen de kilo’s aan met X-Slim

Die zwangerschapskilo’s; ik ben vast niet de enige die daar last van heeft. Met de zwangerschap van Elin was ik wat kilo’s aangekomen, en daarvan is de helft nog blijven plakken. Bij de zwangerschap en Joas was ik nauwelijks aangekomen (eerst 3 kilo af, en daarna 8 kilo bij, dus totaal 5 bij), maar hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet, met Joas in mijn buik woog ik net zoveel als na de geboorte van Joas. Oké, dan maar een poging doen tot afvallen. Maar tot nu toe zonder enig resultaat.

Lees verder

Recensie: God ziet mij | Overdenkingen bij de psalmen

Een tijdje geleden schreef ik een recensie van het dagboek Onderweg naar Pasen | 40 momenten van rust, bezinning en beleving. Tijdens de 40-dagentijd hebben Arjan en ik elke dag een stukje uit de Bijbel gelezen en de daarbij behorende uitleg uit het boekje. En om de lijdenstijd op een bijzondere manier te ervaren staat er bij elke dag ook een opdracht in de categorie beleven, maken, ruiken, proeven of luisteren. We vonden de overdenking helder en duidelijk uitgelegd en de opdrachten leuk, creatief, maar ook eenvoudig. We waren blij verrast dat er in april nog zo’n soort dagboek verscheen van dezelfde auteurs als Onderweg naar Pasen. Corien Oranje en Mariska Vos schreven God ziet mij – Overdenkingen bij de Psalmen. Arjan en ik zijn hiermee aan de slag gegaan.

Lees verder

Recensie: Het roer om – Barbara Fuchs

Eerder heeft u al een recensie van het boek ‘Missie Manhattan‘ kunnen lezen. Dit boek is het eerste deel in de serie over de ‘Familie in duizend kleuren’. Deze familie bestaat uit vader Jack, moeder Julie en hun 4 kinderen Lex, Sam, Maud en Axel. En met om hen heen allerlei mensen die heel dichtbij hen staan. Deel 2 in deze serie heet ‘Het roer om’, in dit deel beleeft de familie weer allerlei spannende en grappige avonturen waar ze met elkaar flink om moeten lachen. Maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn in dit verhaal …

Lees verder

Recensie: Pepi – de avonturen van een vlinder die eigenlijk een clubsandwich is

Alleen de ondertitel roept al vragen bij je op. Waar zou het over gaan? Wat wordt er bedoeld met die clubsandwich? Ik ontving het boek van Droomvallei Uitgeverij en las het boek met veel plezier; Pepi – de avonturen van een vlinder die eigenlijk een clubsandwich is.

Lees verder

Recensie: Floortje & Roeland – Het geheime ingrediënt

Een vrolijk, leerzaam & kleurrijk boek voor avontuurlijke jongens en meisjes. Dat staat op de voorkant van het boek Floortje &  Roeland – Het geheime ingrediënt. Ik heb het boekje gelezen, en wat er op de voorkant staat is waar.
Lees verder

Recensie: Confrontatie! | Esther van der Ham

Heeft u ze al gelezen? Controle! en Contact! van Esther van der Ham. Beide boeken heb ik in één adem uitgelezen en dat smaakte naar meer. En dat ‘meer’ kwam al snel. Afgelopen 7 april hield Esther haar boekpresentatie van het derde deel in de C-serie tijdens een zeer gezellig Droomvallei-feest: Confrontatie!
Hoewel ik het manuscript al diverse malen heb mogen lezen, was ik toch superblij dat Esther mij haar boek in handen stopte. Yes, zo is de serie in mijn boekenkast weer compleet. Maar … ook nu smaakt het weer naar meer.
Lees verder

Recensie: Een weekendje weg | Bart van der Linden

Wat auteur Bart zo bijzonder vindt is dat verhaaltjes voor het slapen gaan daadwerkelijk kan uitgroeien tot een boekje dat door een uitgever wordt uitgegeven en dat inmiddels bij onder andere Bol.com te koop is. Het boek ‘Een weekendje weg’ is ontstaan vanuit een verhaaltje voor het slapen gaan voor zijn kinderen. Daarom is het boekje ook opgedragen aan zijn twee kinderen Ralph en Marieke.

Lees verder

Recensie: Jamil & Jamila 3 – De reis

Het leven van een vluchteling, je kunt je er zelf al nauwelijks wat bij voorstellen dat je op de vlucht moet. Laat staan dat kinderen het begrijpen. Toch zullen er diverse kinderen in Nederland wonen die op één of andere manier te maken krijgen met vluchtelingenkinderen. Bijvoorbeeld als klasgenootje op school. Esther van der Ham en Elsbeth de Jager schreven samen een serie boekjes over Jamil & Jamila – over het vluchtelingenleven. Het geeft kinderen een kijkje in het leven van vluchtelingen, zodat ze zich iets meer kunnen inleven hoe het is om vluchteling te zijn en over de barre omstandigheden waar vluchtelingen in terechtkomen. Over het eerste deel schreef ik al eens een recensie. En over het tweede deeltje schreef ik voor Thuisleven een recensie. Vandaag meer over deel 3: Jamil & Jamila 3 – De reis.
Lees verder

Recensie: De Schatkaart – Trenke Riksten-Unsworth

Elin is 4 jaar en zit sinds de zomervakantie op school. Sindsdien zijn er overal letters. Vooral de letter E van Elin wijst ze graag aan. Het is dan ook een letter die je nergens tegenkomt 😉 Ze kent ze natuurlijk nog lang niet allemaal, maar het begin is er. Zodra een kind in groep 3 zit en alle letters kent is het belangrijk dat ze kilometers maken. Veel lezen, lezen, lezen. Dan is het ook leuk als er boeken zijn die leuk, spannend en aansprekend zijn. Het boek ‘De Schatkaart’ van Trenke Riksten-Unsworth is zo’n boekje. Het leesniveau is AVI E3, dus al heel snel te lezen voor kinderen. En bovendien leuk, spannend en aansprekend. Elin vindt dit boekje een leuk boekje om uit voorgelezen te worden. Nu ben ik benieuwd wanneer ze dit boekje zelf kan lezen 😉
Lees verder

Oudere berichten

© 2018 Puntsgewijs