Categorie: Recensie (pagina 1 van 5)

Recensie: Draakje Vurig op School | Scrivo Media

HSP is een afkorting voor High Sensitive Person. Met andere woorden, personen die hooggevoelig/sensitief zijn. Hooggevoelige personen zijn gevoeliger voor indrukken en prikkels dan een gemiddeld persoon. Hij merkt ook meer details en signalen op. HSP’ers zijn globaal genomen in twee groepen te verdelen. Ongeveer 70% is van nature rustig en introvert en voelen zich het meest prettig bij een redelijk gelijkmatig leven met niet teveel risico’s. De andere 30% heeft daarentegen juist behoefte aan nieuwe ervaringen, spanning en is extravert. Deze groep wordt ook wel HSS genoemd, een afkorting voor High Sensation Seekers. Deze personen zijn snel verveeld en op zoek naar uitdaging, maar raken wel snel overbelast.

Lees verder

Recensie: Mijn moeder wil je graag ontmoeten | Martijn van der Kooij

Van Auteur Martijn van der Kooij kreeg ik een uitnodiging om naar zijn boekpresentatie te komen van zijn boeken ‘Mijn moeder wil je graag ontmoeten’ en ‘Lebanon 24/7’. Deze presentatie werd afgelopen zaterdag gehouden in het Belasting- en douanemuseum in Rotterdam. Het leuke was dat er voor kinderen gelijktijdig een workshop werd georganiseerd. Wij gingen dus als gezin op stap; Arjan, Elin en Joas bezochten het museum en deden mee aan de workshop, ikzelf ging naar de boekpresentatie.

Lees verder

Recensie: Hello Ruby – Een avontuurlijk sprookje over programmeren

Je kunt er niet meer omheen. Het is belangrijk dat kinderen leren programmeren en je ziet dat programmeren steeds meer op scholen en in bibliotheken wordt aangeboden. Maar waarom moeten kinderen leren programmeren? Mediawijsheid zegt zelfs dat programmeren in de toekomst net zo belangrijk gaat worden als het goed Engels kunnen spreken. Jonge kinderen kun je de eerste beginselen van het programmeren leren. Van Uitgeverij Nieuwezijds ontving ik het boek ‘Hello Ruby – Een avontuurlijk sprookje over programmeren’ en daar ging ik met Elin mee aan de slag.
Lees verder

Recensie: De verbouwing van Mr. Alzheimer | Willy de Vries-Kuijken

Van 17 tot 23 september is het de week van Dementie. En vandaag, 21 september, is het Wereld Alzheimer Dag 2018. Van Droomvallei Uitgeverij ontving ik het boek ‘De verbouwing van Mr. Alzheimer’. En omdat het vandaag Wereld Alzheimer Dag is, leek mij dat een goede gelegenheid om een recensie van dit boek te plaatsen.

Lees verder

Review: Spexxx | Waterfall Games

Van Waterfall Games ontving ik het spel Spexxx. Arjan en ik hebben het in de afgelopen weken al diverse malen gespeeld en wij vinden het een leuk spel. Het spel heeft wat weg van Yahtzee, maar het is toch ook echt weer heel anders. Waar het bij Yahtzee een kwestie van geluk is, komt er bij Spexxx toch meer tactiek om de hoek kijken. In deze blog leg ik het spel uit en geef ik mijn mening over het spel.

Lees verder

Recensie: Blind Vertrouwen | Trenke Riksten – Unsworth

Ken je de uitdrukking ‘een blind vertrouwen hebben in iemand’? Het betekent: iemand zonder en meer vertrouwen. De titel van dit boek ‘blind vertrouwen’ kan letterlijk opgevat worden, maar ook figuurlijk. De titel geeft precies weer waar het in dit AVI-boek over gaat.

Lees verder

Recensie: Clara | Pieter Feller & Tiny Fisscher

Heel wat recensies heb ik al van dit boek gelezen en al heel wat meningen heb ik over dit boek gehoord. De één na de andere recensent geeft dit boek 5 sterren en dat maakte dat ik nieuwsgierig werd naar dit boek; ‘Clara’ van Pieter Feller en Tiny Fisscher. Een boek krijgt van mij op www.hebban.nl niet zo snel 5 sterren, tenzij ik het boek in één adem wil uitlezen. Ik kan je vertellen, in nog geen dag had ik dit prachtige boek uit. Ik wilde alleen maar lezen, lezen, lezen, totdat ik het uit had. En eigenlijk wilde ik het liefst nog verder lezen. Daarom krijgt dit boek van mij ook 5 sterren.

Lees verder

Recensie: de koningin met groen haar

Esther van der Ham heeft behoorlijk wat kinderboeken geschreven. Van Esther heb ik een aantal van haar boeken mogen ontvangen (het voordeel van werken voor een uitgeverij 🙂 ) En met 2 kinderen thuis die wel voor voorlezen houden, zijn kinderboeken zeer welkom en schrijf ik er graag een recensie over. Eén van de boeken die ik ontving is ‘De koningin met groen haar’.

Lees verder

Recensie: Tot zwijgen gebracht | De zaak van mijn leven

“Ooit dacht ik dat mensen in principe goede bedoelingen hadden en een ander geen kwaad wilden aandoen. Dat veranderde voorgoed toen mijn vader stierf. Langzaam begon tot mij door te dringen dat ik andere mensen overschatte en te min dacht over mijzelf.”
‘Tot zwijgen gebracht’ beschrijft het verhaal van Mirna. Haar vader is met messteken om het leven gebracht. Lukt het haar om deze gruwelijke dood van haar vader te verwerken?

Lees verder

Recensie: Op zoeken naar Torrie – AVI E3

Groep 3 is vaak een bijzonder schooljaar voor veel kinderen. Leren lezen is iets waar ze al lang naar uitkijken en in groep 3 leren ze het eindelijk. Maar het is ook heel spannend. Is lezen moeilijk? Al op de eerste dag in groep 3 leren kinderen het eerste woordje. En aan het eind van het schooljaar kunnen kinderen al best wel vlot lezen. Je zult merken, het gaat echt heel hard! Als ouders kun je je kinderen bijstaan in het leesproces.

Lees verder

Oudere berichten

© 2018 Puntsgewijs