Categorie: Recensie (pagina 1 van 5)

Recensie: Rinkel de kinkel Pats boem | Remda Spoelstra

Zo af en toe krijg ik van Droomvallei Uitgeverij wel eens wat boeken toegestopt. Supertof! En daar schrijf ik dan ook met liefde een recensie over. Het is natuurlijk helemaal leuk als het boek zelf ook echt fantastisch is. En dat is het boek Rinkel de kinkel Pats boem van Remda Spoelstra. Hoewel ik een gigantische misdruk had ontvangen, stond het hele verhaal er geluk wel in en konden we alles goed lezen en doen. Dat mocht zeker de pret niet drukken.

Lees verder

Recensie: Samenleesbijbel Junior

Vorig jaar werd ik door het Nederlands Bijbelgenootschap gebeld of wij hen zouden willen steunen met een maandelijks bedrag. Normaal gesproken kap ik zulke telefoontjes altijd direct af, maar dit doel wilde ik wel eens een keer steunen. Als dank voor onze steun ontvingen wij de Samenleesbijbel. Dit is een erg dikke en zware bijbel waarin de hele bijbel is afgedrukt, maar waar ook heel veel tips, ideeën, weetjes, knutsels, liedjes, etc. bij staan. Deze bijbel is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar. Aangezien Elin 5 jaar en Joas 3 jaar is, staat deze bijbel nog in de kast en wordt het nog niet zoveel gebruikt. Maar dat komt zeker weten later wel.  Voor nu wordt nog vaak de kinderbijbel, en dan met name de Prentenbijbel, gepakt en eruit voorgelezen. Maar het Nederlands Bijbelgenootschap heeft wat nieuws; de Samenleesbijbel Junior, die geschikt is voor kinderen vanaf 4 jaar. En daar had ik wel oren naar.

Lees verder

Recensie: Lego Disney Prinses – De magische tuin | Meis & Maas

Bij uitgeverij Meis & Maas konden kinderen zich opgeven voor een lezerspanel. Ik heb Elin opgegeven en heel snel kreeg ik een aantal vragen dit ik moest beantwoorden over Elin. Daaraan konden ze zien waar haar interesses vooral lagen. Slechts een enkele week later kregen wij al een boek aangeboden met de vraag of Elin deze leuk zou vinden om te recenseren; LEGO Disney Prinses – de magische tuin. En dat wilde Elin wel. Als je meedoet met het lezerspanel ontvang je een boek met de vraag of je bij 3 onlinewinkels (zoals Bol.com en Bruna.nl) een recensie van het boek achterlaat. Daarnaast moet je nog 3 vragen beantwoorden en de korte recensie sturen naar Meis & Maas. Een paar dagen later lag er een supermooi ingepakt boek in onze brievenbus.

Lees verder

Recensie: Maryam, het bedoeïenenmeisje | Elsbeth de Jager & Gerda Wierda

Vorig jaar verscheen een eerste boek in de cultuurhistorische reeks bij Droomvallei Uitgeverij; Yin en Yang, geschreven door Nienke Pool en geïllustreerd door Ingrid van der Knaap. Een boek over het oude China voor kinderen die meer willen weten over oude culturen. Nu is er een tweede boek in de cultuurhistorische reeks verschenen; Maryam, het bedoeïenenmeisje, geschreven door Elsbeth de Jager, met illustraties van Gerda Wierda. Yin en Yang heb ik nog niet gelezen, maar Maryam, het bedoeïenenmeisje heb ik wel ontvangen van Esther en ik heb het boek gelezen. In deze recensie vertel ik waar het boek over gaat en deel ik je mijn mening.

Lees verder

Recensie: Draakje Vurig op School | Scrivo Media

HSP is een afkorting voor High Sensitive Person. Met andere woorden, personen die hooggevoelig/sensitief zijn. Hooggevoelige personen zijn gevoeliger voor indrukken en prikkels dan een gemiddeld persoon. Hij merkt ook meer details en signalen op. HSP’ers zijn globaal genomen in twee groepen te verdelen. Ongeveer 70% is van nature rustig en introvert en voelen zich het meest prettig bij een redelijk gelijkmatig leven met niet teveel risico’s. De andere 30% heeft daarentegen juist behoefte aan nieuwe ervaringen, spanning en is extravert. Deze groep wordt ook wel HSS genoemd, een afkorting voor High Sensation Seekers. Deze personen zijn snel verveeld en op zoek naar uitdaging, maar raken wel snel overbelast.

Lees verder

Recensie: Mijn moeder wil je graag ontmoeten | Martijn van der Kooij

Van Auteur Martijn van der Kooij kreeg ik een uitnodiging om naar zijn boekpresentatie te komen van zijn boeken ‘Mijn moeder wil je graag ontmoeten’ en ‘Lebanon 24/7’. Deze presentatie werd afgelopen zaterdag gehouden in het Belasting- en douanemuseum in Rotterdam. Het leuke was dat er voor kinderen gelijktijdig een workshop werd georganiseerd. Wij gingen dus als gezin op stap; Arjan, Elin en Joas bezochten het museum en deden mee aan de workshop, ikzelf ging naar de boekpresentatie.

Lees verder

Recensie: Hello Ruby – Een avontuurlijk sprookje over programmeren

Je kunt er niet meer omheen. Het is belangrijk dat kinderen leren programmeren en je ziet dat programmeren steeds meer op scholen en in bibliotheken wordt aangeboden. Maar waarom moeten kinderen leren programmeren? Mediawijsheid zegt zelfs dat programmeren in de toekomst net zo belangrijk gaat worden als het goed Engels kunnen spreken. Jonge kinderen kun je de eerste beginselen van het programmeren leren. Van Uitgeverij Nieuwezijds ontving ik het boek ‘Hello Ruby – Een avontuurlijk sprookje over programmeren’ en daar ging ik met Elin mee aan de slag.
Lees verder

Recensie: De verbouwing van Mr. Alzheimer | Willy de Vries-Kuijken

Van 17 tot 23 september is het de week van Dementie. En vandaag, 21 september, is het Wereld Alzheimer Dag 2018. Van Droomvallei Uitgeverij ontving ik het boek ‘De verbouwing van Mr. Alzheimer’. En omdat het vandaag Wereld Alzheimer Dag is, leek mij dat een goede gelegenheid om een recensie van dit boek te plaatsen.

Lees verder

Review: Spexxx | Waterfall Games

Van Waterfall Games ontving ik het spel Spexxx. Arjan en ik hebben het in de afgelopen weken al diverse malen gespeeld en wij vinden het een leuk spel. Het spel heeft wat weg van Yahtzee, maar het is toch ook echt weer heel anders. Waar het bij Yahtzee een kwestie van geluk is, komt er bij Spexxx toch meer tactiek om de hoek kijken. In deze blog leg ik het spel uit en geef ik mijn mening over het spel.

Lees verder

Recensie: Blind Vertrouwen | Trenke Riksten – Unsworth

Ken je de uitdrukking ‘een blind vertrouwen hebben in iemand’? Het betekent: iemand zonder en meer vertrouwen. De titel van dit boek ‘blind vertrouwen’ kan letterlijk opgevat worden, maar ook figuurlijk. De titel geeft precies weer waar het in dit AVI-boek over gaat.

Lees verder

Oudere berichten

© 2018 Puntsgewijs