Categorie: Recensie (pagina 1 van 4)

Recensie: Clara | Pieter Feller & Tiny Fisscher

Heel wat recensies heb ik al van dit boek gelezen en al heel wat meningen heb ik over dit boek gehoord. De één na de andere recensent geeft dit boek 5 sterren en dat maakte dat ik nieuwsgierig werd naar dit boek; ‘Clara’ van Pieter Feller en Tiny Fisscher. Een boek krijgt van mij op www.hebban.nl niet zo snel 5 sterren, tenzij ik het boek in één adem wil uitlezen. Ik kan je vertellen, in nog geen dag had ik dit prachtige boek uit. Ik wilde alleen maar lezen, lezen, lezen, totdat ik het uit had. En eigenlijk wilde ik het liefst nog verder lezen. Daarom krijgt dit boek van mij ook 5 sterren.

Lees verder

Recensie: de koningin met groen haar

Esther van der Ham heeft behoorlijk wat kinderboeken geschreven. Van Esther heb ik een aantal van haar boeken mogen ontvangen (het voordeel van werken voor een uitgeverij 🙂 ) En met 2 kinderen thuis die wel voor voorlezen houden, zijn kinderboeken zeer welkom en schrijf ik er graag een recensie over. Eén van de boeken die ik ontving is ‘De koningin met groen haar’.

Lees verder

Recensie: Tot zwijgen gebracht | De zaak van mijn leven

“Ooit dacht ik dat mensen in principe goede bedoelingen hadden en een ander geen kwaad wilden aandoen. Dat veranderde voorgoed toen mijn vader stierf. Langzaam begon tot mij door te dringen dat ik andere mensen overschatte en te min dacht over mijzelf.”
‘Tot zwijgen gebracht’ beschrijft het verhaal van Mirna. Haar vader is met messteken om het leven gebracht. Lukt het haar om deze gruwelijke dood van haar vader te verwerken?

Lees verder

Recensie: Op zoeken naar Torrie – AVI E3

Groep 3 is vaak een bijzonder schooljaar voor veel kinderen. Leren lezen is iets waar ze al lang naar uitkijken en in groep 3 leren ze het eindelijk. Maar het is ook heel spannend. Is lezen moeilijk? Al op de eerste dag in groep 3 leren kinderen het eerste woordje. En aan het eind van het schooljaar kunnen kinderen al best wel vlot lezen. Je zult merken, het gaat echt heel hard! Als ouders kun je je kinderen bijstaan in het leesproces.

Lees verder

Review: ga de strijd tegen de kilo’s aan met X-Slim

Die zwangerschapskilo’s; ik ben vast niet de enige die daar last van heeft. Met de zwangerschap van Elin was ik wat kilo’s aangekomen, en daarvan is de helft nog blijven plakken. Bij de zwangerschap en Joas was ik nauwelijks aangekomen (eerst 3 kilo af, en daarna 8 kilo bij, dus totaal 5 bij), maar hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet, met Joas in mijn buik woog ik net zoveel als na de geboorte van Joas. Oké, dan maar een poging doen tot afvallen. Maar tot nu toe zonder enig resultaat.

Lees verder

Recensie: God ziet mij | Overdenkingen bij de psalmen

Een tijdje geleden schreef ik een recensie van het dagboek Onderweg naar Pasen | 40 momenten van rust, bezinning en beleving. Tijdens de 40-dagentijd hebben Arjan en ik elke dag een stukje uit de Bijbel gelezen en de daarbij behorende uitleg uit het boekje. En om de lijdenstijd op een bijzondere manier te ervaren staat er bij elke dag ook een opdracht in de categorie beleven, maken, ruiken, proeven of luisteren. We vonden de overdenking helder en duidelijk uitgelegd en de opdrachten leuk, creatief, maar ook eenvoudig. We waren blij verrast dat er in april nog zo’n soort dagboek verscheen van dezelfde auteurs als Onderweg naar Pasen. Corien Oranje en Mariska Vos schreven God ziet mij – Overdenkingen bij de Psalmen. Arjan en ik zijn hiermee aan de slag gegaan.

Lees verder

Recensie: Het roer om – Barbara Fuchs

Eerder heeft u al een recensie van het boek ‘Missie Manhattan‘ kunnen lezen. Dit boek is het eerste deel in de serie over de ‘Familie in duizend kleuren’. Deze familie bestaat uit vader Jack, moeder Julie en hun 4 kinderen Lex, Sam, Maud en Axel. En met om hen heen allerlei mensen die heel dichtbij hen staan. Deel 2 in deze serie heet ‘Het roer om’, in dit deel beleeft de familie weer allerlei spannende en grappige avonturen waar ze met elkaar flink om moeten lachen. Maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn in dit verhaal …

Lees verder

Recensie: Pepi – de avonturen van een vlinder die eigenlijk een clubsandwich is

Alleen de ondertitel roept al vragen bij je op. Waar zou het over gaan? Wat wordt er bedoeld met die clubsandwich? Ik ontving het boek van Droomvallei Uitgeverij en las het boek met veel plezier; Pepi – de avonturen van een vlinder die eigenlijk een clubsandwich is.

Lees verder

Recensie: Floortje & Roeland – Het geheime ingrediënt

Een vrolijk, leerzaam & kleurrijk boek voor avontuurlijke jongens en meisjes. Dat staat op de voorkant van het boek Floortje &  Roeland – Het geheime ingrediënt. Ik heb het boekje gelezen, en wat er op de voorkant staat is waar.
Lees verder

Recensie: Confrontatie! | Esther van der Ham

Heeft u ze al gelezen? Controle! en Contact! van Esther van der Ham. Beide boeken heb ik in één adem uitgelezen en dat smaakte naar meer. En dat ‘meer’ kwam al snel. Afgelopen 7 april hield Esther haar boekpresentatie van het derde deel in de C-serie tijdens een zeer gezellig Droomvallei-feest: Confrontatie!
Hoewel ik het manuscript al diverse malen heb mogen lezen, was ik toch superblij dat Esther mij haar boek in handen stopte. Yes, zo is de serie in mijn boekenkast weer compleet. Maar … ook nu smaakt het weer naar meer.
Lees verder

Oudere berichten

© 2018 Puntsgewijs