Categorie: Review (page 1 of 9)

Review: Railroad Ink | vuurrode versie

Met dit warme weer heb je toch nergens zin in. Zelfs niet in een moeilijk spel waar je lang over doet en goed bij moet nadenken. Je wilt lekker onderuitgezakt op je loungebank in de tuin zitten en elk zuchtje wind meepikken. Je kunt er dan een boek of een puzzelboek bij pakken, maar als je toch een spelletje wilt spelen is dit spel zeer geschikt om heerlijk onderuitgezakt op je loungebank te spelen. Het kan zelfs alleen, mocht je geen partner naast je hebben. Railroad Ink. Een paar weken geleden schreef ik al een review over de diepblauwe versie. Er is ook een vuurrode versie en daar vertel ik je in deze blog meer over.

Lees verder

Review: Zooloretto | White Goblin Games

De doos alleen is al een plaatje om te zien! De zijkanten van de doos zijn groen met bladeren en op de voorkant zie je een prachtige panda afgebeeld. Je waant je direct al in de dierentuin. De naam Zooloretto is in kleurrijke letters op de voorkant geschreven. Prachtig! Alleen al de vormgeving van de doos nodigt uit het spel direct te willen spelen. En als je de inhoud van de doos bekijkt zie je daar op de speelborden een prachtige dierentuin afgebeeld. En de dieren op de dierentegels zijn ook supermooi vormgegeven. Zo op het eerste oog lijkt het misschien zelfs wel een spel voor kinderen. Hoewel dit spel zeker geschikt is voor kinderen van 8 jaar, is het toch ook zeer geschikt voor volwassenen en daarmee een heus familiespel

Lees verder

Review: Junior GeoStix | en meer over Educadora

Onlangs werd ik benaderd door Suzanne. Suzanne is webshopeigenaar en vroeg mij of ik het leuk zou vinden om één van de producten uit haar webshop te ontvangen en daar een review over te schrijven. Ik nam een kijkje op haar website en daar werd ik helemaal blij van. Aan lang niet alle producten heb ik iets voor mijzelf of de kinderen, maar heel veel andere producten waren echt zó superleuk of leerzaam dat ik daar graag een review over zou willen schrijven. Ik stelde mijn kinderen aan Suzanne voor in lijn met haar webshop en zo bood zij mij niet één, maar twee prachtige producten aan waar wij absoluut wat aan hebben! In dit artikel vertel ik je meer over Educadora, maar ook over Junior GeoStix, een product uit de webshop die ik van Suzanne ontving.

Lees verder

Review: Party Bugs | White Goblin Games

Van White Goblin Games ontving ik laatst een hele stapel met spellen. Een van de spellen zit in een klein doosje. Makkelijk om mee te nemen op vakantie. Dit spel is ook echt een aanrader om mee te nemen op vakantie en met een groepje mensen of met je gezin (met oudere kinderen) te spelen. Het spel kun je wel met z’n tweeën spelen, maar is dan toch net wat minder leuk dan als je het spel met meerdere spelers speelt. Ik heb het over het spel Party Bugs. Party Bugs is een swingend kaartspel dat iedereen op de dansvloer krijgt. Past perfect bij de vakantiesfeer lijkt mij.

Lees verder

Review: RailRoad Ink – blauwe versie

Van RailRoad Ink zijn er twee versies, de diepblauwe en de vuurrode versie. Het basisspel van beide versies is hetzelfde. Heb je beide versies in huis, dan kun je het spel met maximaal 12 spelers spelen. Het verschil in deze versies zit ‘m in de uitbreidingen. In de blauwe versie is er een Meren-uitbreiding en een Rivieren-uitbreiding toegevoegd. In de rode versie zijn ook 2 uitbreidingen toegevoegd; vulkanen en meteoren.

Lees verder

Review: Machi Koro Haven

Afgelopen maandag plaatste ik een review over het basisspel Machi Koro. Echt een leuk spel, maar toch was ik er niet onverdeeld positief over als je het spel met 2 spelers speelt. Wij vonden het niet spannend genoeg en het spel werd ook erg voorspelbaar, omdat je toch elke keer voor dezelfde kaarten gaat. Het werd een kwestie van wie het meeste geluk zou hebben bij het gooien met de dobbelstenen. Slechts een enkele week later ontving ik een uitbreiding van dit spel; Machi Koro Haven. En het spel wat al bijna in de kast verdween, kwam ineens weer heel veel op tafel te liggen.

Lees verder

Review | Rovers van de Noordzee

O man, ik heb er zo’n hekel aan! Voor het eerst een spel spelen waarbij het begint te duizelen bij het zien van de vele inhoud. Spelregels waar je bijna niet door lijkt te komen. En je man vervolgens zegt: ‘begin maar.’ ‘Ja? Hoe dan?’ Gelukkig staat er op de website van White Goblin Games een filmpje waarin het spel uitgelegd wordt. Dan begint het een en ander al flink wat duidelijker te worden. En na één keer spelen heb je het spel helemaal door. Weet je wat alle kaarten, gebouwen en nederzettingen betekenen. En dan komt er zomaar een juweeltje van een spel tevoorschijn. Ik heb het over het spel Rovers van de Noordzee, uitgegeven door White Goblin Games.

Lees verder

Review: Träxx | Zoek de ideale weg

Op de achterkant van het speldoosje staat: ‘Träxx is zowel simpel als geniaal; in 2 minuten uitgelegd, geen wachttijden, spannend tot het einde en elk spel verloopt compleet anders.’ Dat belooft wat. Ik houd van zulk soort spellen en het doet mij denken aan de spellen Qwixx en Qwantum die hier veel worden gespeeld. Wij mochten van White Goblin Games dit spel testen en we kwamen tot de conclusie dat dit spel zeker aan het rijtje toegevoegd kan worden met spelletjes die we er vaak even bij pakken.

Lees verder

Het perfecte cadeau voor vaderdag van HemdVoorHem.nl

Vaderdag en moederdag; in Nederland staan deze twee dagen in het teken van het verwennen van de vader/moeder. Op deze dag krijgt de vader/moeder veelal een ontbijtje op bed die is klaargemaakt door de kinderen en ook krijgt het cadeautjes. Daarnaast wordt de vader/moeder van huishoudelijke taken vrijgesteld. Jongere kinderen maken vaak op school of op het kinderdagverblijf een cadeautje die dan thuis verstopt wordt totdat het vaderdag of moederdag is.

Lees verder

Review: Ohanami | een eenvoudig spel met lastige keuzes

In het voorjaar staat in Japan de sierkers in bloei. Veel mensen trekken er dan op uit om deze prachtige kersenbloesems te bewonderen. In Japan noemen ze dat Ohanami. Het spel Ohanami is hierop gebaseerd. Je legt tuinen aan en creëert daarbij een prachtige omgeving voor deze mooie bloesems! Van White Goblin Games ontving ik dit spel en testte het uit samen met mijn man. In dit artikel vertel ik je hier meer over en geef ik mijn mening.

Lees verder

« Oudere berichten

© 2019 Puntsgewijs