Categorie: Review (page 1 of 7)

Review: Al je accessoires voor je smartphone bestel je bij Hoesjes-outlet.nl

Jarenlang deed ik het met een smartphone met daarin een prepaidkaart. Thuis, via WiFi-verbinding kon ik wel wat doen, maar snel ging het niet. WhatsAppen, lukte wel, maar dan alleen thuis. Als ik niet thuis was, was ik alleen telefonisch bereikbaar. Tot ik zo eind 2017 het goed zat werd en een nieuwe smartphone kocht en een abonnement afsloot. Maar met alleen een telefoon en een abonnement ben je er nog niet. Want om een spiksplinternieuwe telefoon, waar ook 2 jonge kinderen eens een spelletje op spelen, zonder hoesje te gebruiken? En daarnaast stond een powerbank ook nog hoog op mijn wishlist. Altijd handig om als het nodig is je telefoon onderweg op te kunnen laden. Of voor als je bijvoorbeeld gaat kamperen. En al die accessoires die jouw telefoon nog nodig heeft, kun je op een snelle en eenvoudige manier bestellen bij hoesjes-outlet.nl.

Lees verder

Review: Kung Fu | White Goblin Games

Regelmatig breng ik een tas vol met spullen naar de kringloopwinkel. Ik kan het niet nalaten om toch even een rondje door de winkel te lopen en in ieder geval even te kijken bij het speelgoed, de spelletjes, de dvd’s en de (kinder)boeken. Je raadt het vast al; ik kom met meer thuis dan dat ik er gebracht heb. Maar regelmatig vind je er dan toch nog toppertjes voor slechts een enkele euro. Zo vond ik laatst het spel Kung Fu van White Goblin Games.

Als ik een spel van dat merk zie staan, dan weet ik bij voorbaat al dat het best wel eens een leuk spel zou kunnen zijn. Ik keek even binnenin het doosje en tot mijn verbazing zaten de kaarten en de fiches nog in de verpakking. Het spel was dus nog nooit gespeeld. En voor 1 euro kan ik dat dan niet laten liggen natuurlijk. Is het niks, dan breng ik het gewoon weer terug. Maar het leuke is; het is wel wat! Ik vertel je meer over dit spel.

Lees verder

Review: Bouw je eigen speelstad met Majorette

Vorige week deelde ik een review over de treinbaan van Märklin my world. De Startersset Märklin my world ‘Landbouw’ ontving ik van De Kleine Benelux, samen met een set van het merk Majorette. De set die ik ontving past perfect bij Märklin my world Landbouw. Waarom? Dat leg ik je uit in dit artikel. En natuurlijk lees je ook wat wij ervan vinden.

Lees verder

Review: Märklin my world ‘Landbouw’

We hebben een krat vol met Duplo, maar wat wij niet hebben is de treinbaan van Duplo. Ooit mochten wij van een tante een krat vol met een houtentreinbaan lenen, maar daar werd nauwelijks mee gespeeld en hebben we weer teruggeven. We hebben dus geen treinbaan in huis. Maar nu, telkens als we Joas ophalen van het kinderdagverblijf, blijkt hij die dag met de treinbaan te hebben gespeeld. Ook op de crèche van de kerk blijkt hij veel met een treinbaan te spelen.

Op internet gingen wij op zoek naar een treinbaan, geschikt voor kinderen van 4 jaar. Dat blijkt nog moeilijker dan wij dachten. Voor de Duplo-trein en de houten treinbaan zijn onze kinderen al een beetje te groot voor, of in ieder geval te snel weer uitgegroeid. Voor Märklin en de LEGO-trein is Joas eigenlijk nog wat te klein. Maar dan is er Märklin my world. Märklin my world is de voorloper van de ‘gewone’ Märklin en speciaal gemaakt voor kinderen van 3-6 jaar. Van ‘De kleine Benelux’, importeur van o.a. Märklin my world, mochten wij een startersset testen. In dit artikel vertel ik je meer over Märklin my world, de set die wij mochten ontvangen, maar ook deel ik onze mening over Märklin my world.

Lees verder

Review: Cupcakes met KoopjesAap.nl

In de kerstvakantie werd het tv-programma Cupcakecup uitgezonden. Kinderen van ongeveer 10-12 jaar mogen hun mooiste en lekkerste cupcake door de jury laten beoordelen. De beste 20 kandidaten mogen meedoen in de wedstrijd en uiteindelijk gaat de beste cupcakebakker met de Cupcakecup naar huis! Elin heeft in de kerstvakantie gesmuld van dit programma. Ze vond het helemaal spannend wie nu uiteindelijk de beste cupcakebakker zou worden en er met de cupcakecup vandoor zou gaan. Haar doel? Over 5 jaar wil zij meedoen met Cupcakecup en natuurlijk ook winnen! Dat wordt dus oefenen. Van KoopjesAap.nl mocht ik wat uitzoeken uit de webshop om er een artikel over te schrijven. En laat ik nu net iets uitgezocht hebben waarmee we goed kunnen oefenen met het bakken van cupcakes!

Lees verder

Review: Denkspel de kleurrijke Sudoku van Hubelino

Vorig jaar is er een geheel nieuwe Hubelino productenlijn op de markt gekomen. De denkspellen. Deze denkspellen zijn oude bekende klassiekers in een geheel nieuw en fris jasje gestoken. Het bekende spel Zeeslagje kreeg nu de naam Schapen Kapen. Domino en vier-om-een-rij is in diverse varianten te spelen met Kleurendomino. Het bekende Tangram heeft veel meer puzzelstukjes gekregen, dus veel meer vormen en figuren mogelijk. En de kleurrijke Sudoku is geheel geschikt gemaakt voor jonge kinderen. De eerste drie genoemde spellen had ik al ontvangen en er een review over geschreven. Sudoku had ik nog niet, maar laatst heb ik die ook gekregen. En stiekem vind ik dat spel eigenlijk gewoon de leuke van de vier.

Lees verder

Verzacht of voorkom hooikoorts met Similasan Hooikoorts Oogdruppels

Het Algemeen Dagblad kopte al:

Door de zeer warme december en januari ligt de ontwikkeling in de natuur een maand voor op schema. Mensen die last hebben van hooikoorts moeten eerder dan normaal rekening houden met klachten door de pollen van hazelaars en elzen.

Honderdduizenden mensen hebben nu al last van hooikoorts, vooral als je veel last hebt van de pollen van hazelaars en elzen. Hooikoorts is erg vervelend. Je loopt de hele tijd met tranende en rode ogen, je snottert, snuit en niest en buiten komen is bijna geen optie meer.

Hooikoorts is één van de meest voorkomende allergieën. Het is niet zo dat je last hebt van alle pollen, meestal ben je allergisch voor sommige pollen. Pollen zijn voortplantingscellen van grassen, planten en bomen. Door de wind worden de kleine stuifmeelkorreltjes kilometers ver verspreid en daar kun jij last van hebben. En dat is zeer vervelend. Dan is het juist fijn als er middeltjes zijn die je klachten verzachten of zelfs verlichten.

Lees verder

Review: Too Good To Go | Stop voedselverspilling!

Wist je dat … 1/3 van al het eten op de wereld wordt verspild. Per persoon gooien we jaarlijks voor € 145,- aan eten en drinken weg. Dat komt neer op 41 kilo eten en 57 liter drinken per persoon. En dat is echt veel. Mijn zus raadde mij de app “Too good to go” aan. Zij liet mij ook foto’s zien van wat zijn allemaal al via deze app had gekocht. Ik installeerde de app op mijn telefoon ik heb nu zelf ook twee eten gered via deze app. Hoewel ik niet enthousiast ben over de Magic Boxen die ik heb ontvangen, ben ik wel enthousiast over het idee achter deze app. En dat is zeker blogwaardig.

Lees verder

Review: SmartGames | Travel Game Noah’s Ark

We hebben al een heel aantal SmartGames in huis. We hebben een aantal Classic Games, in een wat grotere doos. Beide kinderen vinden het leuk om hiermee aan de slag te gaan. Joas is voor de meeste SmartGames die wij hebben nog wat te jong, maar bij sommige spellen lukt hem het makkelijkste niveau ook al aardig. Laatst had Elin wat cadeaubonnen van Bol.com en daar kochten we een nieuwe SmartGame voor; een reisspel variant, genaamd Noah’s Ark. Ik vertel je meer over het idee achter SmartGames, maar ook over het spel Noah’s Ark.

Lees verder

Valentijnsdag; wat heb jij gedaan?

Gisteren was het Valentijnsdag; de dag van de liefde. Maar waar komt dit feest eigenlijk vandaan? Dat vertel ik je in deze blog, en ik vertel je ook wat wij gedaan hebben.