Categorie: Review (page 1 of 8)

Review | Rovers van de Noordzee

O man, ik heb er zo’n hekel aan! Voor het eerst een spel spelen waarbij het begint te duizelen bij het zien van de vele inhoud. Spelregels waar je bijna niet door lijkt te komen. En je man vervolgens zegt: ‘begin maar.’ ‘Ja? Hoe dan?’ Gelukkig staat er op de website van White Goblin Games een filmpje waarin het spel uitgelegd wordt. Dan begint het een en ander al flink wat duidelijker te worden. En na één keer spelen heb je het spel helemaal door. Weet je wat alle kaarten, gebouwen en nederzettingen betekenen. En dan komt er zomaar een juweeltje van een spel tevoorschijn. Ik heb het over het spel Rovers van de Noordzee, uitgegeven door White Goblin Games.

Lees verder

Review: Träxx | Zoek de ideale weg

Op de achterkant van het speldoosje staat: ‘Träxx is zowel simpel als geniaal; in 2 minuten uitgelegd, geen wachttijden, spannend tot het einde en elk spel verloopt compleet anders.’ Dat belooft wat. Ik houd van zulk soort spellen en het doet mij denken aan de spellen Qwixx en Qwantum die hier veel worden gespeeld. Wij mochten van White Goblin Games dit spel testen en we kwamen tot de conclusie dat dit spel zeker aan het rijtje toegevoegd kan worden met spelletjes die we er vaak even bij pakken.

Lees verder

Het perfecte cadeau voor vaderdag van HemdVoorHem.nl

Vaderdag en moederdag; in Nederland staan deze twee dagen in het teken van het verwennen van de vader/moeder. Op deze dag krijgt de vader/moeder veelal een ontbijtje op bed die is klaargemaakt door de kinderen en ook krijgt het cadeautjes. Daarnaast wordt de vader/moeder van huishoudelijke taken vrijgesteld. Jongere kinderen maken vaak op school of op het kinderdagverblijf een cadeautje die dan thuis verstopt wordt totdat het vaderdag of moederdag is.

Lees verder

Review: Ohanami | een eenvoudig spel met lastige keuzes

In het voorjaar staat in Japan de sierkers in bloei. Veel mensen trekken er dan op uit om deze prachtige kersenbloesems te bewonderen. In Japan noemen ze dat Ohanami. Het spel Ohanami is hierop gebaseerd. Je legt tuinen aan en creëert daarbij een prachtige omgeving voor deze mooie bloesems! Van White Goblin Games ontving ik dit spel en testte het uit samen met mijn man. In dit artikel vertel ik je hier meer over en geef ik mijn mening.

Lees verder

Review: Escape Tales | Het ritueel

Ben jij al eens in een Escape Room geweest? Met een groep word je opgesloten in een ruimte, waar van alles te ontdekken en te beleven valt. Met elkaar moet je door middel van opdrachten en puzzels binnen een uur uit de ruimte zien te komen. Gaat je dat lukken? Het spel ‘Escape Tales – Het Ritueel‘ biedt de ervaring van een Escape Room, maar dan in de vorm van een kaartspel. Het voordeel? Je wordt absoluut gehinderd door de tijdsdruk en je mag er net zo lang over doen als je wilt. En je kunt het nog een keer spelen, en nog en keer. Van White Goblin Games ontving ik het spel en samen met Arjan speelde ik het avond na avond totdat we bij de ontknoping kwamen.

Lees verder

Review: De educatieve puzzelboekjes van Denksport en Squla

Elin zit nu in groep 2 en gaat na de zomervakantie alweer naar groep 3. Ze is al behoorlijk met lezen en rekenen bezig en het liefst zou ze vandaag nog naar groep 3 gaan. Elin werkt dan ook graag in de puzzelboekjes van Denksport Junior. Ook vindt ze het leuk om op mijn telefoon met het oefenprogramma Squla aan de gang te gaan, die ze natuurlijk zelf allang op groep 3 heeft gezet. Nadat Denksport Junior en Squla al een zomereditie en een wintereditie van het Squla doeboek heeft uitgebracht, komen ze nu met een heel andere serie op de markt; een serie met educatieve puzzelboekjes.

Lees verder

Review: Qwantum | White Goblin Games

Ik word er zó blij van! De postbode die een doos komt bezorgen met daarin maar liefst 9 spelletjes. Alsof we nog niet genoeg spelletjes in huis hebben zeg maar. Maar aangezien we wel van een spelletje houden vinden we het totaal niet erg om nóg meer spelletjes te hebben, uit te proberen en daar een review over te schrijven. We kozen het kleinste doosje als eerste om uit te proberen, maar het kleinste doosje, is wel gelijk een juweeltje. Ik vertel je meer over het spel Qwantum van White Goblin Games.

Lees verder

Review: Hemdvoorhem.nl | webwinkel voor mannen

Met zijn 2.11 meter is mijn man erg lang, maar hij is daarbij ook nog eens erg smal. Zomaar naar elke willekeurige herenkledingzaak op de hoek van de straat kleding kopen is er niet bij. Eerder gingen wij altijd naar een winkel speciaal voor de lange man is Baarn. Daar gingen we zo één keer per jaar eens naartoe en kwamen met een volle tas en een lege portemonnee weer thuis. Maar helaas is dat winkeltje niet meer. We moesten op zoek naar een andere winkel. We hebben al wel een webwinkel gevonden waar je voornamelijk bovenkleding kunt kopen. Polo’s, T-shirts, basics en truien gaan daar prima. Maar broeken hebben ze helaas nog niet in het assortiment  en ook het totale assortiment is nog wat eenzijdig. Maar toen werd ik benaderd door webwinkel HemdVoorHem.nl.

Lees verder

Review: Draag Sweakers van Ockyz en voorkom ellende | Winactie

Elin zit nu ruim een half jaar op zwemles. Bij haar allereerste zwemles oktober 2018 had ik er absoluut niet aan gedacht om de Sweakers van Ockyz mee te nemen. Je raadt het al, Elin gleed uit en daar lag ze op haar gatje op de gladde zwembadvloer. Gelukkig had deze valpartij verder geen gevolgen. Maar als je de cijfers bekijkt als het gaat om ongelukken die gebeuren in en rondom het zwembad, dan zijn deze schrikbarend! In deze blog vertel ik je meer over deze zwemsokken, maar ook wat wij ervan vinden. En … ik mag een paar Sweakers weggeven middels een winactie!

Lees verder

Review: Disney Doorables | Verzamel ze alle 78

Verzamel ze allemaal. Meestal moet je voor tig euro aan boodschappen doen om je stickeralbum vol te krijgen. Je moet regelmatig een Happy Meal bestellen om alle verzamelitems in bezit te hebben. En dan nog maar hopen dat je geen dubbele in je bezit krijgt. En vaak is het dan nog zo dat er met de verzamelitems één keer gespeeld wordt en het dan in de kast belandt. Met Disney Doorables is het anders. Met dit speelgoed kunnen kinderen zich urenlang vermaken. Ik vertel je meer over Disney Doorables.

Lees verder

« Oudere berichten

© 2019 Puntsgewijs