Categorie: Review (pagina 1 van 5)

Review: Bang! | White Goblin Games

Pasgeleden ontving ik van White Goblin Games een aantal spellen. Van de spellen Ubongo Solo, Droomhuis en Targi hebben jullie al een review kunnen lezen. Stuk voor stuk zijn het spellen die met enige regelmaat op tafel komen. Istanbul het dobbelspel is ook een veel gespeeld spel, maar ook Queendomino, Kingdomino en Qwixx ligt momenteel in de kast in de woonkamer zodat we die snel kunnen pakken in plaats van in de grote kast op de eerste verdieping. Daarmee kun je wel zeggen dat White Goblin Games een spellenuitgeverij is met spellen waar wij ontzettend veel plezier aan beleven. Dat smaakt naar meer zou je zeggen, en gelukkig hebben we ook nog meer! Het spel Bang! Maar helaas, dit spel moet je spelen met minstens 4 spelers en dat realiseerde ik me pas toen ik het spel in huis had. Maar dat neemt niet weg dat ik er geen aandacht aan zou kunnen besteden. Lees je mee?

Lees verder

Review: Targi | White Goblin Games

Een Targi is een mannelijk stamlid van het woestijnvolk de Toeareg. Als stamhoofd handel je in dadels, zout en peper om daarmee goud en andere voordelen te verkrijgen die jouw invloed op de Toeareg zullen vergroten. Waar ga jij jouw Targi plaatsen? Als je de handelaar niet bezoekt kun je niets ruilen. Erger nog, in dat geval gaat je tegenstander er misschien heen. Maar wellicht kan de karavaan uitkomst bieden om toch de gewilde handelswaren te krijgen. Er zijn zoveel mogelijkheden, maar waarmee ga jij je onderscheiden van je rivaal? Als je te lang wacht, mis je misschien prachtige kansen. Immers in de volgende ronde is het aanbod anders en liggen er nieuwe kansen. Winnen kun alleen als je slim je acties gebruikt en altijd wat goud achter de hand hebt.

Lees verder

Review: knutselen met Totum

Elin is echt gek van knutselen. Strijkkralen, aquabeads, klei, verf, kleurplaten en viltstiften, je kunt het zo gek niet bedenken of ze vindt het wel leuk. Van Totum ontving ik 2 pakketten; 1 voor Joas en 1 voor Elin. Wat we gekregen hebben en wat wij ervan vonden lees je in deze blog.

Lees verder

Review: Geboortesteen & Gegraveerde Ring ‘Classy’ | KAYA sieraden

Geheel onverwachts kreeg ik een mail van KAYA sieraden; ‘Als eerste complimenten voor je mooie blog en leuke schrijfstijl!’ Zo, die kan ik in mijn zak steken šŸ™‚ Als ze je dan in dezelfde mail aanbieden om een sieraad naar keuze uit te zoeken, dan vind ik dat ontzettend leuk. Als je mij een beetje kent heb je mij nog nooit met een ketting, armband of oorbellen rond zien lopen. Toch hoefde ik niet lang na te denken over wat ik zou gaan uitzoeken.

Lees verder

Review: Droomhuis | White Goblin Games

Als je een mailtje krijgt van White Goblin Games met de vraag of je een aantal spellen wilt testen en daar een review over wilt schrijven, dan zeg ik geen nee. Zoals ik in de review van Ubongo Solo al schreef, moesten de reviews wel online zijn voor een bepaalde datum. Bij de meeste spellen van de lijst was dat voor mij niet mogelijk, omdat ik de tijd niet zou hebben om het spel goed te testen en er een review over te schrijven. En dat vind ik wel heel belangrijk als ik een review over een product schrijf. Het spel Droomhuis zou mij wel lukken en dat spel mocht ik dan ook ontvangen. Wij hebben het getest. Hoe het gaat en wat wij ervan vinden kun je lezen in deze blog.

Lees verder

Review Ubongo Solo | White Goblin Games

Laatst kreeg ik een mail van White Goblin Games. In de mail stond een lijst met nieuw uit te komen spellen en of ik interesse had om een review van deze spellen te schrijven. Maar … de reviews moesten dan wel voor een bepaalde datum online zijn. Interesse had ik wel, maar voor een bepaalde datum een review plaatsen ging mij echt niet lukken. Mijn echtgenoot (lees: testgenoot) zou een week later voor twee weken naar Japan afreizen en zou ik niemand hebben om de spelletjes mee te spelen en te testen.

Ik gaf eerlijk aan dat 3 spellen van de lijst mij wel ging lukken, maar dat ik de andere spellen niet ging redden. Hoe leuk is het dan als er met je meegedacht wordt! Ik kreeg een mail terug dat ze mij de 3 spellen zouden toesturen Ć©n ze zouden ook het spel Ubongo Solo er nog bij doen in de doos. Dan kon ik toch in mijn eentje een spelletje spelen als mijn man op reis was. TĆ© leuk!

Lees verder

Review: Schapen Kapen | een nieuw Denkspel van Hubelino

Ken je het spel Zeeslagje? Je zet je scheepjes op het slagveld zonder dat je tegenstander het ziet. Je tegenstander zet ook zijn scheepjes in op het slagveld zonder dat jij het ziet. Daarna probeer je aan de hand van coƶrdinaten te raden waar de schepen van je tegenstanders zich bevinden. Om de beurt noem je een coƶrdinaat en je zegt of er wel of niet een deel van een schip ligt. Wie als eerste alle schepen van de tegenstander heeft vernietigd heeft het spel gewonnen. Schapen Kapen is gebaseerd op dit bekende spel.

Lees verder

Review: een wereldkaart op plexiglas | Wereldkaarten.nl

Elin toont momenteel heel veel interesse in de landen van de wereld. Op de speelkamer hebben we een grote wereldkaart hangen en daar wil ze regelmatig op kijken om te zien waar bepaalde landen liggen. Haar opa en oma zijn op vakantie geweest naar Zwitserland, wij zelf zijn op vakantie geweest naar Duitsland, haar vader is op reis geweest naar Noorwegen en naar Japan. En ze is nog niet vergeten dat haar vader ook wel eens naar Amerika is geweest. Voor haar reden genoeg om eens op die grote wereldkaart te snuffelen en ons te vragen waar die landen nu toch liggen.

Lees verder

Review: de maaltijdbox van HelloFresh

Er zijn diverse maaltijdboxen op de markt verkrijgbaar. EĆ©n daarvan is HelloFresh. Ik ontving een kortingscode om eens een keer een HelloFresh maaltijdbox uit te proberen. Hoe de bestelling verliep, wat wij hebben gegeten, en of we het lekker vonden lees je in deze blog.

Lees verder

Review: Galilea Meeting | TienminSpellen.nl

De eerste review die vorig jaar online op mijn blog kwam was de review over het luciferdoosjesspelletje Oehoe! Deze blog is dan ook een van de best gelezen blogs die sindsdien online gekomen zijn in het afgelopen anderhalf jaar. Het is bij TienminSpellen.nl niet bij dit ene luciferdoosjesspelletje gebleven. Ondertussen is er het spel Apenkolder en Galilea Meeting bijgekomen. Ik vertel je meer over het spelletje Galilea Meeting.

Lees verder

Oudere berichten

© 2018 Puntsgewijs