Review: Dress Code | SmartGames

SmartGames Dresscode

Alle SmartGames stimuleren diverse cognitieve vaardigheden die onze kinderen nodig hebben om de opdrachten te kunnen oplossen. De belangrijkste cognitieve vaardigheden die bij elk spel aan bod komen, zijn duidelijk op de doos aangegeven. Daarom zijn SmartGames ook fantastisch om in te zetten op school. Dat doe ik dan onder andere ook in mijn plusklas. De kleuters heb ik afgelopen keer het gloednieuwe spel Dress Code aangeboden. En die viel in de smaak. Ik vertel je meer over dit denkspel voor 1 speler.

Dresscode

Welke laagjes draag jij dit seizoen?

Kan jij deze figuurtjes kleden naar het weer? Het perfecte puzzelspel voor jouw kleuter om kleuren, patronen, vormen, sequentie en oriëntatie te leren!

• Spelbord dat als opslagdoosje kan worden gebruikt
  • 8 transparante puzzelstukken met patronen en kleurvlakken
  • 4 transparante puzzelstukken met figuurtjes
  • boekje met 80 opdrachten en oplossingen

Het weer doet raar vandaag! Het zijn net 4 seizoenen in 1 dag! Kan jij deze figuurtjes kleden naar het weer? Maar kijk uit! De volgorde waarin je ze aankleedt, is belangrijk! Het perfecte puzzelspel voor kleuters, gebaseerd op de spelhit Colour Code. Leer alles over kleuren, patronen, vormen, sequentie en oriëntatie! Ben jij in alle seizoenen thuis? Download ook de extra opdrachten online!

Vaardigheden

Door Dress Code te spelen worden de volgende cognitieve vaardigheden gestimuleerd:

• Concentratie
  • Planning
  • Probleemoplossend denken
  • Ruimtelijk inzicht
  • Visuele waarneming

Dress Code lijkt veel op Colour Code. Het heeft hetzelfde principe. Colour Code heeft gekleurde figuren die je op de juiste manier over elkaar moet leggen. Bij Dress Code kleed je een kindje aan en moet je ervoor zorgen dat het kindje de juiste kleur kleding aanheeft met het juiste patroontje. Op die manier leren kinderen niet alleen logisch denken, maar ook meer over kleuren, patronen én seizoenen. Dit spel ziet er daarmee wat aantrekkelijker uit dan Colour Code, terwijl dat al een hit is.

Een aantal kinderen in mijn plusklas zijn aan de slag gegaan met Dress Code. Ze vonden het een erg leuk spel. Een korte uitleg volstond en de kinderen konden snel aan de slag. De eerste opgaven werden snel en makkelijk gelegd, daarna werd het toch wat moeilijker. Voor plusklaskinderen van 6 jaar bood dit spel alweer minder uitdaging, ze vlogen door de opdrachten heen. Niet gek, de adviesleeftijd is dan ook 4 jaar. Daarom is dit spel zeer geschikt voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong, of kleuters die net op school zitten. Oudere kinderen zullen al snel verder in het opdrachtenboekje kunnen beginnen.

Dress Code smartgames

Titel: Dress Code
Uitgeverij: SmartGames