Recensie: Scooby – een kwispelend avontuur | Nu op Blu-Ray en DVD

Scooby Doo | Een kwispelend avontuur

Wie kent hem niet; Scooby-Doo. Scooby is een hond die samen met zijn vrienden allerlei avonturen beleeft. In juli 2020 is deze film uitgekomen en in de bioscoop te zien. En vanaf 10 november 2020 ook verkrijgbaar op Blu-Ray en DVD!

Scooby-Doo

Scooby-Doo is een van de langst lopende animatieseries in Amerika, met in de hoofdrol de Duitse Dog Scooby-Doo. Deze animatieserie wordt al sinds 1969 uitgezonden.

In alle series gaat het over een groepje tieners en Scooby-Doo die samen een bedrijfje “Mysterie Inc.” hebben opgericht en overal mysteries oplost. De mysteries draaien altijd om bovennatuurlijke wezens, maar meestal blijken deze wezen achteraf oplichters of criminelen te zijn die zich voordeden als bovennatuurlijke wezens. Vaak raakt het team per ongeluk betrokken bij een mysterie, maar soms worden ze ook ingehuurd om een mysterie op te lossen.

And I would have gotten away with it, if it wasn’t for you meddling kids!

Scooby Dooby Doo, where are you?

Heb je altijd al willen weten hoe Scooby en Shaggy elkaar hebben leren kennen? In deze familiefilm kom je er na al die jaren eindelijk achter. Een vriendschap voor het leven tussen een Duitse Dog en een jongen die is ontstaan toen ze nog jong waren.

Scooby en Shaggy vormen samen met hun vrienden Daphne, Velma en Fred een onderzoeksteam ‘Mystery Incorporated’ en met elkaar proberen ze talloze mysteries te ontrafelen en tot een goed einde te brengen. Na honderden opgeloste zaken en gezamenlijke avonturen worden ze geconfronteerd met hun grootste en meest uitdagende mysterie tot nu toe: een complot om de geesthond Cerberus op aarde los te laten. Tijdens hun strijd om deze wereldwijde “hondpocalyps” tegen te houden, ontdekt de groep een geheim over Scooby’s achtergrond en dat hij voor iets heel groots is voorbestemd.

Scooby is een familiefilm om gezellig met elkaar als gezin naar te kijken. Maar ook de kinderen zelf kijken de film graag als ze even een ‘filmpje mogen kijken.’ Het leeftijdsadvies voor deze familiefilm is 6+. In de film komen wezens voor die er best eng uitzien en het daardoor heel spannend kan zijn. Het is daarom aan de ouders om in te schatten of deze film geschikt is voor hun kind van rond die leeftijd. Je kunt de film dan beter eerst even zelf bekijken als je twijfelt. Zowel Elin en Joas hebben de film met plezier gekeken en vonden het niet heel eng.

Scooby is een animatiefilm, leuk voor jong en oud. Voor velen zal de film een feest der herkenning met allerlei bekende personage zijn, maar wel in een nieuw jasje. Ook zonder voorkennis (zoals wij) is deze film gewoon leuk om te zien. En zonder vergelijkingsmateriaal sta je er dan ook open in en is het een leuke familiefilm met veel humor, actie en spanning.

Scooby is een film over de relatie tussen de hond en zijn baasje, en over echte vriendschap. Al vanaf het eerste moment komt dat naar voren als Shaggy en Scooby elkaar ontmoeten en vrienden voor het leven worden. Later in het verhaal wordt de vriendschap tussen Shaggy en Scooby-Doo flink op de proef gesteld, totdat Shaggy erachter komt dat één ding nooit verandert:

Mensen groeien, maar dat betekent niet dat we uit elkaar groeien. Want er is één ding dat nooit verandert en dat is dat Scooby Doo mijn beste vriend is.

Titel: Scooby
Uitgever: Warner Bros