Review: Het Onwijs Grote Filosofie Doeboek

Het onwijs grote filosofie doeboek

Vorig jaar ontving ik Het onwijs grote filosofie doeboek voor kinderen vanaf ongeveer 8 jaar. Een prachtig en dik doeboek vol met leuke opdrachten, weetjes, puzzels en nog veel meer. Vanaf 9 april 2021 is de nieuwste editie van dit Filosofie Doeboek verkrijgbaar. Een doeboek boordevol met slimme vragen, grappige weetjes, puzzels en doe-opdrachten over mens en natuur! Omdat wij enthousiast zijn over dit boek, deel ik graag het onderstaand persbericht en geef ik je nog meer informatie over dit boek.

Het Onwijs Grote Filosofie Doeboek

De dierentuinen en pretparken zijn dan misschien nog dicht, voor denkdieren is het seizoen weer geopend met de nieuwste editie van Het Onwijs Grote Filosofie Doeboek! Met de start van de Week van de Kinderfilosofie op 9 april én de naderende meivakantie is er met dit doeboek gelukkig veel te doen voor kleine denkers.

Alles over de natuur

Kan de mens zonder natuur? Natuurlijk niet! Kan de natuur zonder mens? Vast wel. Waar is natuur van gemaakt? Euh? En wat blijft er over als er niets meer is? Deze vierde editie van Het Onwijs Grote Filosofie Doeboek sluit aan bij de Maand van de Filosofie 2021 met als thema ‘De natuur was hier’. Het staat vol met grappige vragen, verrassende weetjes en doe-opdrachten over mens en natuur.

Het onwijs grote filosofie doeboek

Een echte reality-check

Als echte filosofen gaan de lezers van het doeboek op zoek naar antwoorden op Grote Vragen, ze bouwen een gedachtenmachine, testen de gevoelens van een plant en doen een echte reality-check: besta je echt? Natuurlijk (niet)! Uren knutselen, puzzelen, experimenteren en filosofisch bomen over wat leeft en niet meer leeft.

Denktalenten van de toekomst

Dit vrolijke en rijk geïllustreerde doeboek heeft de redactie van Filosofie Magazine in samenwerking met kinderfilosofe Sabine Wassenberg speciaal gemaakt voor kinderen van 8-12 jaar. Filosoferen met kinderen zit erg in de lift. Niet zo gek vindt Sabine. ‘Je kunt het met kinderen overal over hebben.’ Met Het Onwijs Grote Filosofie Doeboek wil de redactie de toekomstige generatie aanspreken op het denktalent waarover iedereen beschikt. Op een even speelse als inhoudelijke wijze kunnen kleine en grote lezers zien hoe mooi en verrassend het is om te filosoferen.

Het onwijs grote filosofie doeboek bladzijde

Allereerst wil ik beginnen met een belangrijke mededeling. Een mededeling waar dit doeboek ook mee begint:

Laat je niet verleiden om jouw antwoorden te geven. Je zoon of dochter kan zelf nadenken. Bovendien weet jij het goede antwoord helemaal niet. Dat hoeft ook niet. Het is filosofie, en daarin bestaan geen goede antwoorden. Wel goede vragen.

Laat dat gezegd zijn. Niks is fout en alles is goed. Dit doeboek kent 9 verschillende hoofdstukken, met als overkoepelend thema natuur, en wat er van over is natuurlijk. Met een kleine 100 pagina’s is dit een doeboek waar elk kind zich urenlang mee kan vermaken en zich in geen vakantie of lange autoreis hoeft te vervelen. In het boek staan veel vragen die aanzetten tot nadenken en filosoferen, maar ook staan er een flink aantal wist-je-datjes beschreven met ontzettend leuke weetjes. Het boek kent heel wat invulopdracht en leuke puzzels zoals woordzoekers en rebussen. Het boek wemelt van de geheimzinnige opdrachten, mysterieuze raadsels en eigenaardige vragen. Ook valt er veel achtergrondinformatie te lezen waarin kinderen flink wat kennis op kunnen doen. Het doeboek is volledig in kleur en rijk geïllustreerd. Het ziet er dan ook prachtig uit.

Het onwijs grote filosofie doeboek cover

Het Onwijs Grote Filosofie Doeboek is voor €12,99 te bestellen via Bol.com door op onderstaande link te klikken:

Het onwijs grote filosofie doeboek een voorbeeldbladzijde